Max Disgrace, "Crystal Clear", 2017, 3'43'', video still. Courtesy the Artist and Tomboys Don't Cry. 1/1

THEY ARE THE SUN


EP. 01

 

OPENING
16 11 19

 

H. 18 30 – 21 30

 

18 30

CATERINA DE NICOLA | EMBARASSED AND CONCILIATORY

Solo Show

 

20 00

JACOPO MILIANI | WENDY WINDHAM

Speech

 

20 30

TOMBOYS DON’T CRY | BODY LANGUAGE #4

Screening programme
con Joseph Campbell, Max Disgrace, Catherine Gund, Olivia Norris, Oscar Oldershaw, Jackie Pratt, Gonnerheous Reese, Timothy Smith, The Institute of Queer Ecology, Julie Tolentino.

 

 

Il Colorificio launches L’Ano Solare, a year long programme that will explore the non-normative construction of bodies and sexualities in order to find strategies to develop together new agencies. The program will embrace different formats (exhibitions, performances, screenings, lectures, talks) and will exceed the exhibition space in Via Giambellino 71, opening up to collaborations with other spaces and entities in different cities.

 

They are the Sun, the first chapter of L’Ano Solare, investigates forms of representation of different bodies through a number of  linguistic strategies: translation, abstraction and ornamentation in Embarassed and Conciliatory – first solo show by Caterina De Nicola; disorientation and loss of meaning in Wendy Windham; transformations, cruising and fantasies in BODY LANGUAGE # 4 by TOMBOYS DON’T CRY.

 

//////

 

 

Il Colorificio presenta L’Ano Solare, un programma espanso su tutto il 2020 dedicato all’esplorazione delle immagini non-normative del corpo, delle sessualità per individuare insieme strategie volte alla costruzione di nuove agentività. Il programma è declinato in differenti formati (mostra, performance, screening, lecture, talk) e travalica lo spazio espositivo di via Giambellino 71 aprendosi a collaborazioni con altri spazi e istituzioni in differenti città.

 

They are the Sun, primo capitolo di L’Ano Solare, esplora le forme di rappresentazione di differenti corpi attraverso varie strategie linguistiche: la traduzione, l’astrazione e l’ornamento in Embarassed and Conciliatory – prima mostra personale di Caterina De Nicola; lo spaesamento e la perdita del senso in Wendy Windham; le trasformazioni, il cruising e le fantasia in BODY LANGUAGE #4 di TOMBOYS DON’T CRY.

Max Disgrace, "Crystal Clear", 2017, 3'43'', video still. Courtesy the Artist and Tomboys Don't Cry. 1/1